Tuesday 1 November 2016

Filled Under:

Terkini! Along Cham Mengucapkan Selamat Pengantin Baru Kepada Zila.. Tahniah Zila.. Semoga Kekal Dalam Hubungan Selepas Ini... Lihat Ayat Penuh Cham....

Terkini! Along Cham Mengucapkan Selamat Pengantin Baru Kepada Zila.. Tahniah Zila.. Semoga Kekal Dalam Hubungan Selepas Ini... Lihat Ayat Penuh Cham....

SHAH ALAM: Pelakon dan pelawak Along (Cham) melafazkan cerai talak satu terhadap isterinya, penyanyi Zila (AF4), kira-kira pukul 10.40 pagi Isnin.

Lafaz berkenaan dibuat Along atau nama sebenarnya Muhammad Nizamudin Ahmad, 33, di hadapan Hakim Syarie, Abdul Halim Abu Samah di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling di sini.

Along selaku plaintif kes berkenaan memfailkan permohonan perceraian itu pada Isnin mengikut Seksyen 47, Enakmen Keluarga Islam Negeri Selangor 2003.

Cubaan Zila untuk bersalaman dengan Along ketika bertembung di perkarangan mahkamah ditolak pelawak itu.

Zila atau nama sebenarnya Nur Azilah Seeron, 28, yang hadir bersama peguam syarie, Nurul Aini Yusoff dilihat cuba bersalaman dengan suaminya namun ditolak lelaki itu.

Along pula yang tiba sejak 8.40 pagi di mahkamah dilihat tenang bersama peguamnya, Roshdan Sujak Rafie.

Bekas peserta program Maharaja Lawak Mega (MLM) itu memberitahu mahkamah mereka sudah tinggal berasingan sejak lima bulan lalu dan Zila selaku defendan dalam kes berkenaan keluar daripada rumah kelamin mereka tanpa kebenarannya.

Jelasnya lagi, isterinya itu bertindak keluar daripada rumah kerana tidak suka dimarahi plaintif disebabkan sikapnya yang malas memasak.

Dalam pada itu, Abdul Halim ketika membaca keputusan selepas lafaz dibuat memerintahkan Zila menjalani tempoh edah selama tiga kali suci berkuatkuasa hari ini.



Zila dan Along bersama anak mereka, Ahmad Danial.

Mereka juga diminta untuk mendaftarkan perceraian tersebut di kaunter mahkamah selain sijil pernikahan dilupuskan.

Terdahulu, Abdul Halim turut mendengar sebutan tuntutan nusyuz yang difailkan Along pada 12 Mei lalu dan membenarkan permohonan defendan untuk meneliti dokumen dan memasukkan pembelaan berhubung kes berkenaan.

Mahkamah menetapkan kes berkenaan didengar semula pada 29 September depan.

Dalam perkembangan sama, peguam syarie Roshdan Sujak ketika ditemui berkata, hak penjagaan anak pasangan itu juga sudah selesai di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam pada Julai lalu.

Zila mengelak daripada menjawab sebarang pertanyaan daripada wartawan.

Katanya, hak penjagaan kekal Ahmad Danial yang kini berusia lima tahun diberikan kepada Along dan Zila diberi hak lawatan selama dua hari dalam sebulan.

Pasangan selebriti itu berkahwin pada Januari 2010.

Media sebelum ini melaporkan, isteri seorang pelawak ditangkap oleh sepasukan pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dalam kejadian pada 13 Ogos 2016 selepas dipercayai berkhalwat dengan seorang lelaki di Bukti Jalil, dekat sini.

Semasa serbuan dibuat, wanita berkenaan ditemui bersembunyi di belakang almari dalam sebuah bilik.




0 comments:

Post a Comment